بازاریابی پارتیزانی یا گوریلا مارکتینگ
25 فروردین 1401 1401-01-27 19:11بازاریابی پارتیزانی یا گوریلا مارکتینگ
بازاریابی پارتیزانی یا گوریلا مارکتینگ
گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی، نوعی تبلیغات است که هدف اصلی آن کاهش هزینه و افزایش اثربخشی و ماندگاری تبلیغات در ذهن مخاطب است.
هدف گوریلا مارکتینگ
در گوریلا مارکتینگ هدف این است تا با روش های نوین و کم هزینه، تبلیغات را با خلاقیت آمیخته و سودآوری بیشتری رقم زد.
تفاوت گوریلا مارکتینگ با دیگر
روش هــای بازاریابـــی در گوریلا مارکتینگ، برخلاف دیگر روش ها، کمبود بودجه را می توان با خلاقیت، تفکر و تلاش بیشتر، حل نمود.
در گوریلا مارکتینگ، چیزی به نام «آزمون و خطا» وجود ندارد و همه چیز بر مبنای آمار و ارقام است.
در این روش بیشتر از این که تمرکز بر جذب مشتری جدید باشد، تمرکز بر مشتریان فعلی است.
میزان اثربخشی گوریلا مارکتینگ
برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، یکسان است و تفاوتی ندارد.
پیاده سازی گوریلا مارکتینگ
1 . پیام اصلی خود را که بتوانید در 5 ثانیه به مشتری منتقل کنید را مشخص کنید.
2 . هدف گذاری کنید. طبقه، برند و مشتری مخاطب را به درستی انتخاب نمایید.
3 . به ابعاد و آثار پیرامون هدف خود خوب فکر کنید.
4 . بررسی 360 درجه کنید. یعنی تمام روش هایی که این ایده را می تواند به حقیقت بیرونی نموده را تصور کنید.
قوانین گوریلا مارکتینگ
- به جای صرف پول بر فرآیند بازاریابی، باید سرمایه زمانی، انرژی و خلاقیت خود را بر ارائه ایده جدید صرف نمایید.
- به جای چشم پوشی از مشتریانی که یکبار خرید نموده اند، باید تمام انرژی را صرف پیگیری آنان نمایید.
- باید بدانید که در این جنگ یک سلاح مثل تبلیغات کافی نیست و یک چریک، خوب می داند که برای موفقیت باید از ترکیبی از سلاح های سنتی و مدرن بازاریابی استفاده نمایید.