وبلاگ

تاسیس مرکز مشاوره

تاسیس مرکز مشاوره
انواع شرکت

تاسیس مرکز مشاوره

مرکز خدمات مشاوره چیست؟

یک مرکز مشاوره چه خدماتی ارائه می‌کند؟

کلینیک مشاوره و روانشناسی یا کلینیک روانشناسی به جایی گفته می‌شود که متخصصین مشاوره و روانشناسی در حوزه‌های مختلف در آنجا مشغول به کار هستند. نکته مهم در مورد مرکز این است که حتماً باید مجوز فعالیت از سازمان نظام روانشناسی یا بهزیستی را داشته باشند وگرنه فعالیت آن‌ها غیرقانونی است. معمولاً در یک کلینیک بین 20 تا 30 روانشناس و مشاور در حوزه‌های مختلف تخصصی خود مشغول به کار هستند. یکی دیگر از خدمات کلینیک، انجام آزمون‌های روانی و روان‌سنجی است که می‌تواند در ارزیابی مسائلی نظیر اختلالات روانی و هوش کودکان موثر باشد.

 

 

مرکز مشاوره معتبر را چگونه تشخیص دهیم؟

کلینیک مشاوره و روانشناسی هم مانند هر سازمان یا واحد صنفی دیگر نیاز به دریافت مجوزهای لازم برای فعالیت در کشور است. در سال‌های گذشته مراکز متعددی با سوءاستفاده از نام روانشناسی و مشاوره اقدام به ایجاد مکانی بدون داشتن مجوز کرده‌اند که متأسفانه آسیب‌های فردی و اجتماعی بسیاری به همراه داشته است. خوشبختانه با پیگیری مسئولین سازمان نظام روانشناسی، مراکز فعال در حوزه روانشناسی و مشاوره مجبور به اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت شده‌اند که خوشبختانه تأثیراتی خوبی در فعالیت‌های حرفه‌ای روانشناسی و مشاوره داشته است.

 

چرا به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنیم؟

بنابراین یک کلینیک مشاوره و روانشناسی معتبر باید مجوز لازم از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را اخذ کند. گاهی اوقات این سؤال پیش می‌آید که چرا به جای مراجعه به مطب روانشناس یا مشاوره بهتر است به کلینیک مشاوره مراجعه کنیم. کلینیک مشاوره مانند یک درمانگاه تخصصی کوچک، انواع خدمات مشاوره و روانشناسی را در دسترس مراجعین قرار می‌دهد. یک فرد می‌تواند برای جلسات فردی خود به روانشناس مراجع کند و همزمان برای فرزند خود نیز از مشاور کودک وقت بگیرد.

دسترسی به حجم گسترده‌ای از خدمات و امکانات، ما را مجاب می‌کند که کلینیک مشاوره را به عنوان گزینه‌ای مناسب‌تر به افراد معرفی کنیم. نکته مهم دیگر یک کلینیک مشاوره این است که سازمان‌های نظارتی نظیر، سازمان نظام روانشناسی، نظارت قدرتمندتری بر روی مراکز دارند.

مجوز کار وزارت ورزش و جوانان برای مراکز مشاوره چه معنایی دارد؟

این مجوز با توجه به تاکید مسئولان کشور جهت تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده، به کلینیک مشاوره معتبر اعطا می‌شود.  این مجوز به کلینیک مشاوره این اجازه را می‌دهد که به صورت تخصصی و حرفه‌ای در حوزه مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده و زوج درمانگری، فعالیت کنند. این مجوز فقط به مراکزی اعطا می‌شود که مجوز فعالیت از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را دریافت کرده‌اند.

 

چه زمانی باید سراغ آزمون‌های روانشناسی برویم؟

پارامترهایی آسیب‌رسان به بنیان خانواده را کنار بزنند. آزمون‌های روانشناسی مانند آزمایش‌های پزشکی به روانشناس و مشاور کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری از مراجع خود به دست بیاورند. روانشناس و مشاور با کمک اطلاعاتی که از آزمون‌های روانی به دست می‌آورد، می‌تواند مسیر جلسات را به شیوه مناسب و تأثیرگذارتری هدایت کند. کلینیک مشاوره و روانشناسی، مجموعه‌ای از آزمون‌های روانی را در اختیار دارد که می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. البته بسیار از آزمون‌های روانی هم وجود دارند که می‌توانند اطلاعات مفیدی در مورد خود فرد به او ارائه دهند و الزاما نیاز به تحلیل روانشناس نیست.

چگونه می‌توانیم از مرکز مشاوره وقت بگیریم؟

یک کلینیک مشاوره و روانشناسی هم مانند هر سازمان دیگری یک سیستم پاسخگویی دقیق برای مراجعین خود دارد. بعد از تماس با مرکز می‌توانید با معرفی روانشناس مد نظر خود از منشی بخواهید سریع‌ترین وقت را برای شما تنظیم کند.

اما گاهی اوقات فرد نمی‌داند باید با کدام روانشناس وقت بگیرد، در این زمان مدیر یا مسئول دفتر کلینیک مشاوره و روانشناسی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خود بگیرید. یکی از نکات مثبت تماس با یک کلینیک مشاوره و روانشناسی این است که کادر اجرایی کلینیک تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا شما بهترین امکانات را دریافت کنید.

 

چرا مرکز مشاوره و روانشناسی بینش نوین در حوزه تخصصی خود به عنوان یکی از بهترین‌ها در نظر گرفته می‌شود؟

برای تشخیص کیفیت یک کلینیک مشاوره و روانشناسی، چند پارامتر وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیریم. در قدم اول باید بگوییم که کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین بالاترین سطح مجوز فعالیت را از سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده است. اعضا این کلینیک از زبده‌ترین و کار آموخته‌ترین متخصصین حوزه روانشناسی و مشاوره هستند. در کنار تمام این‌ها، این مرکز وارد چهاردهمین سال فعالیت خود شده است که نشان‌دهنده کیفیت کار بالا و با ثبات بودن آن است. در نهایت یادآوری این نکته ضروری است که کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین فضای فیزیکی بسیار مناسبی هم در اختیار دارد.

 

خصوصیات یک مرکز مشاوره و روانشناسی خوب چیست؟

کلینیک مشاوره و روانشناسی برای اینکه بتواند بهترین تأثیرات را بر روی مخاطب خود داشته باشد باید یک سری از استانداردهای حرفه‌ای را رعایت کند. در قدم اول یک کلینیک مشاوره و روانشناسی باید مجوز لازم را از نهاد نظارتی خود دریافت کند. حضور یک تیم متخصص که همگی مجوزهای لازم برای فعالیت حرفه‌ای را دارا باشند. فضای فیزیکال درمانی یک کلینیک مشاوره و روانشناسی یکدیگر از فاکتورهای مهم در ارائه خدمات حرفه‌ای است. اتاق‌ها باید به گونه‌ای باشد که سکوت رعایت شود و صدا وارد یا خارج نشود. در نهایت اخلاق نامه یک کلینیک مشاوره و روانشناسی اهمیت زیادی پیدا می‌کند و تمام اعضا باید به آن احترام بگذارند.

چرا حضور روان‌پزشک در یک مرکز مشاوره و روانشناسی مهم است؟

همان طور که میدانید، روان‌پزشک متخصصی است که با دارودرمانی به رفع اختلالات روانی کمک می‌کند. از آنجایی که یک کلینیک مشاوره و روانشناسی انواع خدمات درمانی را ارائه می‌دهد، حضور یک روان‌پزشک در این تیم می‌تواند کیفیت کار را بالا برده و خدمات را تکمیل کند. روانشناسان در طول روند درمانی و مشاوره خود بارها این موضوع را می‌بینند که مراجع آن‌ها به دارو نیاز دارد. به همین دلیل حضور یک روان‌پزشک در یک کلینیک مشاوره می‌تواند این امکان را تسهیل کند. کلینیک مشاوره و روانشناسی برای فعالیت قدرتمند خود نیاز به یک تیم کامل دارد.

شرایط تاسیس موسسه غیر تجاری :

تشکیلات و موسسات غیر تجارتی، کلیه تشکیلات و موسساتی هستند که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.
ثبت موسسات غیر تجاری می تواند تحت عناوینی از قبیل انجمن، کانون یا بنگاه و امثال آن اختیار نمایند ولی اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف موسسات مزبور ممکن نخواهد بود.

تشکیلات مزبور طبق ماده 584 قانون تجارت از تاریخ ثبت، شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند عناوینی از قبیل انجمن، بنگاه، کانون و امثال آن را اتخاذ کنند.

موسسات غیر تجارتی به دو قسمت تقسیم می شوند:

الف)موسساتی که هدفش جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد:

اینگونه موسسات اصطلاحاَ موسسات غیر انتفاعی نامیده می شوند. موسسات خیریه و انجمن های اسلامی و تخصصی و احزاب و صندوق های قرض الحسنه و گروه های سیاسی را می توان از موسسات غیر انتفاعی دانست.

ب)موسساتی که هدفش جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد:

مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است.

مدارک لازم جهت ثبت موسسه غیر تجاری

  1. دو نسخه تقاضانامه ثبت موسسه که به صورت چاپی است.
  2. تنظیم اساسنامه حداقل در 2 نسخه
  3. تنظیم صورتجلسه مجمع موسسین حداقل در 2 نسخه
  4. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکاء
  5. اخذ مجوز در خصوص موضوع موسسه

تذکرات:
1.حداقل شرکاء نباید کمتر از دو نفر باشد.
2.قید سرمایه به هر میزان مجاز است.
3.طبق ماده 586 قانون تجارت، موسسات و تشکیلاتی را که مقاصد آن ها مخالف با انتظامات عمومی یا نامشروع باشد نمی توان ثبت کرد.
4.در موسسات غیر تجاری که هدفشان غیرانتفاعی است می بایستی هنگام درخواست ثبت توسط اداره ثبت شرکت ها مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام شود و پس از وصول پاسخ مثبت،نسبت به ثبت اقدام خواهد کرد.
5.در موسسات غیر تجاری که هدفشان جلب منافع مادی است موسسین باید نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

روش و مراحل ثبت

شایان ذکر است در هر یک از مراحل ثبت شرکت، چنانچه ابهام و یا سوالی داشتید می توانید با کارشناسان ما در ثبت شرکت مهام تماس حاصل نمایید.
1-تکمیل فرم تقاضانامه و امضاء آن توسط کلیه شرکاء

2-تنظیم صورتجلسه موسسین و امضاء آن توسط شرکاء

3-تنظیم اساسنامه و امضای ذیل کلیه صفحات توسط شرکاء

4- مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به نشانی

 

5- تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه و انتخاب 5 نام به ترتیب اولویت
نام های انتخاب شده بایستی:
اولاَ:با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد.
ثانیاَ:سابقه ثبت نداشته باشد.
ثالثاَ:از نام های خارجی نباشد.
مسئول مربوطه پس از یررسی، با انتخاب یکی از اسامی موافقت خواهد کرد.

6.سپس کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد، اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات، آن را تاًیید می کند.

  1. پس از پذیرش اینترنتی، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید.

8.با تکمیل فرم ها و ارسال آن به اداره ی ثبت شرکت ها اگر صورتجلسه ی شما دارای نقص باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و باید رفع نقص نمایید و در حالتی دیگر حتی ممکن است صورتجلسه ی شما رد شود که در این حالت دلایل رد صورتجلسه طی ابلاغیه ای به شما اعلام می گردد تا نسبت به صدور صورتجلسه ی جدید اقدام نمایید.

9- چنانچه صورتجلسه شما مورد پذیرش قرار گرفت، مسئول اداره، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود. مسئول دفتر شروع به ثبت و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید و بعد از احراز هویت متقاضی (اصالتاَ یا وکالتاَ) در ذیل ثبت دفتر از متقاضی امضاء اخذ می نماید. توسط مسئول مربوطه یک نسخه از مدارک اعم از اساسنامه، صورتجلسه و تقاضانامه که اداره ثبت شرکت ها آن ها را مهر کرده است به متقاضی تسلیم می شود.

10- درج در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران.

 

جهت اخذ مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی مهام دپارتمان تخصصی ثبت شرکت ها و برندها

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare