بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین المللی
دوره های مهارتی کسب و کار مدیر فروش مدیریت مدیریت و رهبری سازمانی(کوچینگ) مشاور بازاریابی

بازاریابی بین المللی

هدف بازاریابی

هدف بازاريابي ، فروش فراوان است. هدف، شناختن و درك مشتري به نحوي است كه كالا يا خدمت ارايه شده دقيقاً متناسب باشد، به طريقي كه كالا يا خدمات با نيازهاي او منطبق گردد و كالاهاي خود را به فروش رساند

تعریف بازاریابی

عبارت است از مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي انساني و اقتصادي هدايت شده در جهت ارضاي نيازها و خواسته‌هاي افراد جامعه

تعریف بازاریابی بین المللی

عبارت است از بازاريابي كالا و خدمات در بيش از يك كشور كه شامل صدور كالا از كشوري به كشور ديگر مي‌باشد.

با استفاده از اصول علمي به چه سولاتي مي‌توان پاسخ داد؟

  • چگونه مي‌توان توليدات يا خدمات مناسب بازاريابي بين‌المللي را شناخت؟
  • چه نوع قضاوتي لازم است يا لازم خواهد بود؟
  • چه رفتاري از طريق رقباي جهاني انتظار مي‌رود؟
  • گزينه‌هاي استراتژيك جهاني كدامند؟

اهمیت تجارت جهانی

كشورهايي كه هرگز نمي‌توانستند نقش اصلي در تجارت جهاني داشته باشند ناگهان به قطب اقتصادي تبديل شده‌اند،‌بدين ترتيب،‌افراد و شركت‌ها دريافته‌اند كه حيطه رقابت آن‌ها بازار داخلي نبوده بلكه بازار جهاني هستند.

تجارت جهاني، امروزه يك مجموعه به هم پيوسته جهاني از بازار‌ها، تكنولوژي و شرايط زندگي استاندارد كه در گذشته ناشناخته بوده‌اند، مي‌باشد

تفاوت‌هاي بازار‌هاي داخلي و بين‌المللي

  • تكنيك‌هاي بازاريابي
  • تفاوت‌هاي محيطي
  • محدوديت‌ها و مقرارت دولتي
  • ميزان درآمدهاي جوامع
  • تفاوت‌هاي فرهنگي

بازاریابی تطبیقی

اساس مطالعه بازاريابي تطبيقي،‌ پيرامون تشابهات و تفاوت‌هاي موجود بين بازاريابي كشورهاي مختلف دور مي‌زند. در بازاريابي تطبيقي، تلاش بر آن است كه تفاوت‌ها و تشابهات موجود

در كشورهاي مختلف در خصوص تقاضاي مردم و بازار محصولات شناسايي،‌مطالعه، تجزيه تحليل شده،‌مورد تفسر قرار گيرد و سپس طبقه‌بندي شوند.

در بازاريابي تطبيقي،‌ مدير بازارياب در مي‌يابد كه معيارهاي بازاريابي در كشور كانادا بيشتر به بازار آمريكا شباهت دارد تا به بازار مالزي يا سنگاپور و يا اين كه تشابهات بازار مالزي و اندونزي با يكديگر بيش از تشابه به هر يك از اين كشورها با بازار استراليا است.

بازاریابی بین المللی و سطوح آن

بازاريابي بين‌المللي با سطح رقابت ارتباط نزديك دارد،‌هر چه در سطوح رقابت به رقابت بين شركتها و سازمان هاي بين‌اللملي نزديكتر شويم اهميت بازاريابي بين‌المللي بيشتر مي‌شود.

سطوح طبقه بندی رقابت تجاری

  1. رقابت در سطح يك شركت
  2. رقابت در سطح صنعت
  3. رقابت در سطح ناحيه
  4. رقابت در سطح كشور
  5. سطوح كلي تجارت در سطح بين‌الملل
  6. رقابت در سطح بخشهاي استراتژيك شركت
  7. رقابت در سطح مهارت‌هاي فردي

عناصر مزیت استراتژیک بازاریابی

  1. سيستم كارآمد تحقيقات بازاريابي
  2. روش‌هاي موثر بسته‌بندي
  3. تبليغات موثر
  4. كانال‌هاي توزيع
  5. استراتژي قيمت‌گذاري مناسب

تفاوت بازاریابی بین المللی و داخلی

تفاوت عمده  بازاريابي  داخلي  و  بين‌المللي محيط بازاريابي

است.

عوامل خارجی محیط بازاریابی بین المللی

  • عوامل اقتصادي
  • عوامل سياسي
  • عوامل فرهنگي

عوامل اقتصادی

عوامل اقتصادي را مي‌توان را در ساختار صنعت و درآمد ملي جستجو كرد.

اهم عوامل اقتصادی

  • اقتصاد جايگزين
  • اقتصاد صادرات مواد خام و اوليه
  • توسعه صنعتي

عوامل اقتصاد بر اساس درآمد ملی

  • درآمد بسياربالاي خانوارها
  • درآمد بسيار پايين خانوارها
  • خانوارها با درآمدهاي بالاي متوسط و پايين

عوامل سیاسی

  • نگرش كلي نسبت به خريدهاي بين‌المللي
  • ثبات سياسي
  • مقررات پولي و مالي
  • بوروكراسي دولتي

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare