ایزو مدیریت کیفیت

مدیریت کیفیت فراگیر چیست؟ 

کشور های مختلفی نمونه های برای مدیریت فراگیر معرفی کرده اند ، مدل اجرایی مدیریت فرآگیر برای نخستین بار در سال 1986 در آمریکا انجام شد. ولی خلاء استاندارد ملی درعرصه مدیریت کامل در ایران از قبل در حضور مسئولان مدیریت کیفیت کشور مورد توجه قرار گرفت تااینکه تعدادی از کارشناسان دست به تدوین در این عرصه و نشان دادن آن به اداره استاندارد و بررسی صنعتی ایران نمودند. سازمان استاندارد ایران بر اساس قرار دادن این نسخه اولیه و با تاسیس یک کمیته کارشناسی اقدام به تهیه استاندارد مدیریت کیفیت فرآگیر ایران – الزامات به شماره 13000 کردو در مهر ماه 89 انتشار داد. مدیریت کیفیت جامع (TQM) یک رویکرد مدیریت را برای موفقیت درازمدت از طریق رضایت مشتری توصیف می کند.
برای تالیف استاندارد ملی از استانداردهای ISO 14001 ، OHSAS 18001،ISO 9001استاندارد EFQM   
و الزامات مدیریت یکپارچه بر اساس استانداردهای AS/NZS 4581 و BSI/PAS 99  استفاده شده است. 

مزایای استاندارد ISIRI 13000
1-هماهنگی با استانداردهای بین المللی ISO 14001، ISO 9001، OHSAS18001
2-هماهنگی با با بخش صنعت و خدمات  برنامه ریزی مطابق شرایط فرهگی کشور
3-برعهده گرفتن اکثر الزامات مدیریت فراگیر 
4-پرهیز از ایجاد سیستم های متعدد نا کارآمد و زیربنای معین برای طرح ریزی سیستم 
5-معلوم بودن پایه و اساس گواهینامه IMS وTQM 
6-توجه خاص به امور خدمات پس از فروش 
7-داشتن یک نگاه راهبردی و طولانی مدت به مدیریت کیفیت فراگیر
8-واضح بودن الزامات با در نظر گرفتن دانش پیاده سازی ا استانداردهای همسان در کشور 
9-مشغول کردن واحد مالی و الزامات سرمایه و داشتن تفکیک هضم کردن خطر برای بوجه 
10-قالب بهتر و آراسته تر نسبت به استاندارد ISO 9001
11-شایستگی اجرایی در همه بخش های خدمات و صنعت 
12-توجه خاص به برآورد کارکرد در طرحریزی سیستم و ارزیابی اثربخشی آن 
13- الزامات بی نقص در اساس مدیریت  منابع بخصوص منابع انسانی 
14- الزام به ایجاد یک نظام آراسته محیط کار 
15-مهیا کردن بستری مناسب برای شرکت در جایزه ملی کیفیت و یا EFQM

پنج اصل مهم TQM چیست؟
سازمان به منظور فراتر از انتظارات مشتری، باید پنج اصل را در بر گیرد:
– اولین بار تولید کیفیت را انجام دهید
– تمرکز بر روی مشتری
– یک رویکرد استراتژیک برای بهبود 
– بهبود مستمر
– احترام متقابل و کار گروهی را تشویق 
TQM فرایند متمرکز بر رضایت مشتری دارد و هدف آن بهبود مستمر عملیات تجاری است. این استاندارد تلاش می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام کارکنان مرتبط با آن در جهت اهداف مشترک بهبود کیفیت محصول یا خدمات و نیز بهبود رویه هایی که در محل تولید قرار دارند، کار می کنند. تاکید ویژه بر تصمیم گیری مبتنی بر واقعیت با استفاده از معیارهای عملکرد برای نظارت بر پیشرفت. سطح بالای ارتباطات سازمانی به منظور حفظ مشارکت کارکنان و روحیه بالا تشویق می شود.

هدف از استاندارد مدیریت کیفیت فراگیر چیست؟

TQM یک سیستم فرایند گرا است که بر این باور است که کیفیت مطابق با الزامات مشتری است. این الزامات می تواند اندازه گیری شود و سپس با استفاده از بهبود فرایند یا طراحی مجدد، انحراف از آنها می تواند مانع شود. بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) گفت که استراتژی های مدیریت کیفیت فراگیر به شرح زیر است:

– برتری تمام فرایندهای مدیریتی، عملیاتی و اداری
– فرهنگ بهبود مداوم در تمام جنبه های کسب و کار
– درک اینکه بهبود کیفیت منجر به مزایای هزینه و بالقوه سود بیشتر می شود
– ایجاد روابط فشرده با مشتریان و تامین کنندگان
– مشارکت همه پرسنل
– شیوه های سازمانی بازار گرا

مدیریت کیفیت جامع می تواند به عنوان یک سیستم مدیریتی برای یک سازمان متمرکز بر مشتری که شامل همه کارکنان در بهبود مستمر است، خلاصه شود.

ایزو مدیریت کیفیت

کد:                                              ISO 9001 : 2015

قیمت:                                          ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان
 

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare