ایزو مدیریت کیفیت فراگیر

ایزو مدیریت کیفیت فراگیر (مدیریت و سازمان ) چیست؟

ایزو مدیریت کیفیت فراگیر (مدیریت و سازمان ) یا ISIR 13000 یکی از استانداردهای مدیریت کیفیت است که به بررسی بهبود کارایی و اثر بخشی سازمانی در سطح کل سازمان و شرکت و حذف موانع احتمالی آن می پردازد. در این ایزو محیطی برای کارکنان سازمان ایجاد می شود که به طور مستمر خدمات و محصولات ارائه شده به مشتری را بهبود می بخشند. این ایزو تحت سیستمی به مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) عمل می کند که یک رویکرد مدیریتی را تعریف می کند که در جهت اهداف بلند مدت سازمان و رضایت مشتری است. در سیستم مدیریت کیفیت فراگیر، کلیه اعضاء سازمان در روند بهبود محصولات، خدمات و هم چنین فرهنگ کار خود تلاش می کنند.

ایزو مدیریت کیفیت فراگیر چه مواردی را در بر می گیرد؟

TQM را می توان به عنوان یک سیستم مدیریتی برای یک سازمان مشتری مداری خلاصه کرد که کلیه کارمندان را در بهبود مستمر خدمات و محصول در گیر می کند. این سیستم از استراتژی ، داده و ارتباطات مؤثر برای ادغام زمینه کیفیت با فرهنگ و فعالیتهای سازمان استفاده می کند.  بسیاری از این مفاهیم در سیستم های مدیریت کیفیت مدرن وجود دارند که دارای 8 اصل است. این اصول برای مدیریت کیفیت بسیار ضروری هستند و بیشتر سازمان ها بر اساس این اصول ها عمل می کنند که عبارتند از:

  • اصل مشتری مداری: مشتری فردی است که سطح کیفیت را تعیین می کند. مهم نیست که سازمان چه کاری برای تقویت کیفیت – آموزش کارمندان ، ادغام کیفیت یا به روزرسانی رایانه یا نرم افزار – انجام می دهد – مشتری تعیین می کند که آیا این تلاشها ارزشمند بوده اند یا خیر. این اصل در مدیریت کیفیت فراگیر بسیار مهم است.
  • اصل مشارکت کل کارمندان: همه کارمندان در تلاش برای رسیدن به اهداف مشترک شرکت می کنند. تعهد كارمندان به فقط زمانی حاصل می شود که مشارکت کلی در کار با هم داشته باشند. سیستم های کاری با کارایی بالا میزان بازده کاری تیم را در کسب و کار افزایش می دهد. تیم هایی که مدیریت خوبی روی آنها می شود، قدرت کار تیمی بالا و همکاری و مشارکت خوبی دارند. 
  • اصل فرآیند گرا: بخش اصلی TQM، تمرکز روی فرآیند است. فرآیند یک سری از مراحلی است که ورودی های مختلف را از تأمین کنندگان می گیرد و آنها را به خروجی تبدیل می کند و آنها را به مشتریان ارسال می کند. در طول فرآیند، میزان عملکرد به طور مستمر نظارت می شود تا هر گونه تغییری شناسایی شود. 
  • اصل سیستم تلفیقی: اگرچه ممکن است یک سازمان متشکل از بخش های عمده تخصصی باشد که با هم مرتبط باشند، ولی باید یک سیستم جامعی وجود داشته باشد که کار آنها را با هم تلفیق کند. هر سازمان برای خود یک فرهنگ کاری منحصر به فردی دارد و باید به فرهنگ جامع کیفیتی دست پیدا کند که تلفیقی باشد. از این رو، یک سیستم تلفیقی عناصر در کسب و کار با هم ترکیب می کند تا میزان کیفیت و رضایت مشتری را بالا ببرد. 
  • اصل رویکرد نظام مند و راهبردی: بخش مهم مدیریت کیفیت ،رویکرد نظام مند و راهبردی برای دستیابی به چشم انداز و اهداف سازمان است. این فرآیند ، برنامه ریزی استراتژیک یا مدیریت استراتژیک نامیده می شود که شامل تدوین یک برنامه استراتژیک است که کیفیت را به عنوان یک مؤلفه اصلی در نظر می گیرد.
  • اصل پیشرفت مستمر: یکی از مؤلفه های مهم TQM، پبشرفت مستمر فرآیند است. بهبود مستمر ، سازمان را در یافتن راه هایی برای رقابت با بقیه و هم چنین برآوردن نیازهای مشتریان است. این اصل یکی از اساسی ترین اصول مدیریت کیفیت فراگیر به حساب می آید.
  • اصل تصمیم گیری مبتنی بر حقایق: برای اینکه بدانیم یک سازمان تا چه حدی عملکرد خوبی دارد، ارائه و تحلیل داده های مربوط به عملکرد سازمان بسیار حائز اهمیت است. از داده های بدست آمده می توان بر اساس حقایق و نتیجه ها تصمیم گیری درست کرد. 
  • اصل ارتباط: زمانیکه یک سازمان تغییر می کند، داشتن ارتباط، نقش مهمی در مدیریت و نظارت کلیه امور و همچنین کارمندان و پرسنل و انگیزش آنها ایفاء می کند. ارتباطات در مدیریت کیفیت فراگیر شامل استراتژی ها، روش ها و زمانبندی ها است. 

موسسه کاوش و دریافت ایزو مدیریت کیفیت فراگیر 

موسسه کاوش یک کنسرسیوم جهت ارزیابی و اعتبار سنجی شرکت ها می باشد و وظیفه بررسی و طبقه بندی بنگاه های اقتصادی و کسب و کارهای مختلف را دارد که هدف آن استاندارد سازی سازمانی این بنگاه ها می باشد. موسسه کاوش زیر نظر سازمان استاندارد کار می کند و می تواند بهترین گزینه برای اخذ استاندارد مدیریت کیفیت فراگیر باشد. البته سازمان ملی استاندارد هیچ ایزو ای صادر نمی کند بلکه فقط به شرکتها مجوز اعطای ایزو می دهد، مانند وزارت علوم که مستقیم مدرک دانشگاهی نمی دهد. در کنار این ها تیم مشاوران کاوش، با صبر و حوصله آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به مراجعین خود می باشد. کاوش برای شما بسته های خودآموز مربوط به استاندارد مورد نظر شما را با قیمت های بسیار مناسب نیز فراهم کرده است که می توانید با تهیه آن ها، از مزایای آن ها بهره مند شوید. همچنین کاوش مجوز فعالیت از سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد با هم دارد و در نتیجه با یک واسطه زیر مجموعه IAF می باشند.

مزایای اخذ ایزو مدیریت کیفیت فراگیر چیست؟

ایزو مدیریت کیفیت فراگیر پایه و اساس بهبود عملیات یک کسب و کار به حساب می آید. این کار از طریق اجرای یکی سری از تحلیل فرآیندها انجام می شود. اخذ این ایزو مزایایی را برای سازمان و شرکت به همراه دارد که عبارتند از:

  • افزایش کارایی: مهم ترین مزیت مدیریت کیفیت فراگیر، افزایش کارایی و بالا بردن میزان بهره وری از طریق شناسایی و حل کردن مشکلات است. مدیریت کیفیت فراگیر حوزه های مهمی مانند فرآیند و سیستم های کاری را مد نظر قرار می دهد. هم چنین مدیریت کیفیت فراگیربه پیش بینی و پیشگیری خطاهای در کار می پردازد. 

  • کاهش هزینه: زمانی که از مدیریت کیفیت فراگیر به طور مستمر استفاده شود، می تواند هزینه های اضافی درون یک سازمان به ویژه در حوزه های خدمات و محصولات را کاهش دهد. از آنجاییکه این کاهش هزینه ها بدون هیچ هزینه اضافی مستقمیا به سود آوری منجر می شود، پیشرفت و ایجاد سرمایه شرکت را بیشتر می کند. 
  • رضایت مشتری: از آنجایی که این هر شرکتی محصولات و خدمات بهتری را می خواهد ارائه دهد وبا مشتریان می خواهد تعاملی خوب داشته باشد ، باید شکایات مشتری کمتری داشته باشد. شکایات کمتر نیز ممکن است به معنای کاهش منابع اختصاص داده شده به خدمات به مشتریان باشد. سطح بالای رضایت مشتری همچنین ممکن است منجر به افزایش سهم بازار شود ، زیرا مشتریان موجود به نمایندگی از شرکت ، خودشان هم مشتریان جدیدی جذب می کند.
  • کاهش خطا: مدیریت کیفیت فراگیر بیشتر روی بهبود کیفیت تأکیید دارد. این کار نه تنها زمان مورد نیاز برای رفع خطاها را کاهش می دهد، بلکه استخدام یک سری از کارمند تضمین کیفیت را هم کمتر می کند.
  • افزایش روحیه: به کارگیری مستمر مدیریت کیفیت فراگیر به ویژه مشارکت جامع کارمندان در بهبود فرآیند کیفیت می تواند منجر به افزایش روحیه کارمندان و پرسنل یک شرکت یا سازمان شود که به نوبه خود بازده کلی آنها را افزایش می دهد و در نتیجه هزینه استخدام و آموزش کارمندان جدید را کاهش می دهد. 
  • توسعه سازمانی: بین مزایایی که مدیریت کیفیت فراگیر دارد، توسعه سازمانی یکی از مزایای بسیار مهم به حساب می آید. مدیریت کیفیت فراگیر بیانگر تغییر در فرهنگ کاری است و این کار را بوسیله آموزش کارمندان، پرسنل و کنترل کیفیت انجام می دهد. تمرکز مدیریت کیفیت فراگیر روی کار تیمی منجر به تشکیل تیم هایی می شود که در توسعه سازمان دخیل بوده و از این رو سودآوری و بازده کار سازمان را بالا می برد.
  • نظارت روی منابع انسانی: یکی دیگر از مزایایی که اخذ این ایزو برای شما به همراه دارد، نظارت روی منابع انسانی است. با استفاده از مدیریت کیفیت فراگیر و به کار گیری آن برای کلیه منابع انسانی، نظارت دقیق تری می توان روی منابع انسانی انجام داد. با استفاده از مدیریت کیفیت فراگیر، افراد آموزش های را می بینند که می توانند با استفاده از مهارت های بدست آمده تجارب کاری بهتری بدست آورند و آنها را با بقیه به اشتراک بگذارند. 
  • افزایش مزیت رقابتی: اخذ ایزو مدیریت کیفیت فراگیر باعث می شود تا شرکت یا سازمان مزیت رقابتی بدست آورد. در محیط کسب و کاری که سرشار از موانع و مشکلات کاری است، شرکت می تواند با استفاده از مدیریت کیفیت فراگیر مزیت رقابتی خود را افزایش دهد. مدیریت کیفیت فراگیر همچنین باعث افزایش سود و کاهش هزینه ها در بازار رقابتی می شود. 
 

ایزو مدیریت کیفیت فراگیر

کد:                                                      ISIR 13000

قیمت:                                           ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان
 

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare