ایزو پیاده سازی مدیریت کیفیت

ایزو پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت

ایزو سازمان بین المللی استاندارد سازی است.  ایزو ISO به کمک مدیران شرکت ها آمده است تا به اوضاع شرکت خود سر و سامان دهند. تقریبا برای تمامی کسب و کارها ایزوهایی وجود دارد تا با کمک آن سیستم کاری سازمان استاندارد شود. ایزو ISO نه تنها به مدیران بلکه به کارمندان و جامعه کمک می کند. کارمندان با استفاده از استاندارد سازی بهتر عمل می کنند. هزینه های اضافی ناپدید می شود. تمام نا به سامانی ها از بین می رود. مهم ترین دلیلی که شما باید ISO بگیرید این است که مدیریت کامل مجموعه را به دست می گیرید. با استقرار سیستم های مدیریتی ایزو شما از ریز جزئیات کار مستندات کتبی دارید. این باعث می شود بتوانید درست تحلیل کنید. اگر برای اخذ ایزو به دنبال دلیل بیشتری هستید به شرکت های موفق نگاهی بیاندازید، خواهید دریافت که تنها مدیریت صحیح بین شما و آن ها فاصله می اندازد. 

مهم ترین اطلاعات مورد نیاز برای اخذ گواهینامه ی ایزو:

  1. شرح کلی فرآیند 
  2. ارائه دستورالعمل های کاری در صورت وجود
  3. ارائه لیست تجهیزات و یا دستگاه های موجود 
  4.  لیست کامل نیرو های انسانی فعال در فرآیند به همراه سوابق کاری، تحصیلات، تخصص و … و درصورت نیاز اعلام نیاز های آموزشی مورد نیاز کارکنان
  5. اعلام نقاط ضعف و قوت فرآیند

استاندارد ایزو پیاده سازی مدیریت کیفیت چیست؟

استاندارد ایزو پیاده سازی مدیریت کیفیت که با نام ISO 10018 نیز شناخته می شود، از سری ایزو استاندارد های 1000 می باشد. استاندارد ایزو پیاده سازی مدیریت کیفیت به منظور کسب بهترین عملکرد از کارکنان در زمینه ی ایزو 10018 و براساس ایزو استاندارد 9001 برای همه ی سازمان ها در هر نوع از فعالیت و اندازه ای یک چارچوبی ارائه می دهد. استاندارد ایزو پیاده سازی مدیریت کیفیت بخشنامه هایی برای همکاری و شایستگی کارکنان، با هدف ایجاد یک ابزار مناسب برای مسئولان و مدیران منابع انسانی، سرپرستان، کارشناسان کیفیت در نظر گرفته شده است. سازمان هایی که به دنبال به روز رسانی اعتبار و کیفیت خود مطابق با استانداردهای روز دنیا هستند از نسخه ی نهایی این استاندارد استفاده می کنند. تغییرات ایجاد شده در آخرین نسخه ی این استاندارد در رابطه با ریسک می باشد، که این تغییرات شامل موارد زیر می باشد:

  1. ساختار نهایی مانند سایر استاندارد های مدیریت کیفیت عمل می کند، که سازمان ها را در اجرایی کردن بیش از یک سیستم استاندارد کیفیت برای محصولات و خدمات یاری می رساند.
  2. نسخه نهایی این استاندارد در رابطه با ریسک و نظارت بر سازمان ها می باشد. 
  3. در این نسخه در سیاست های کیفی سازمان مدیران و مسئولان سازمان همکاری بیشتری با سایر بخش ها دارند.

اهداف استاندارد ایزو پیاده سازی مدیریت کیفیت چیست؟

در جهان ایزو 9001 در بین سیستم های مدیریت کیفیت جدید از جایگاه بالاتری برخوردار است. این سیستم به سازمان ها برای شناسایی و برآورده کردن خواسته های مشتریان کمک می کند. زیرا اولویت اصلی مشتریان در هنگام خرید کیفیت محصول می باشد. بنابراین ایزو استاندارد 9001 ایزو مدیریت کیفیت بر محصول یا خدمت شما تاییدی است تا مشتریان با اطمینان بیشتری آن را خریداری نماید. رعایت کردن ضوابط این استاندارد منجر به افزایش رضایت مشتری از خدمات و کالاهای تولیدی سازمان شما می گردد و نارضایتی مشتریان از خرید را کاهش می دهد. ایزو پیاده سازی مدیریت کیفیت رعایت یک سری از ملزومات مطابق با استانداردهای روز دنیا منجر می شود که محصولات و کالاهای تولید شده از ثبات کیفیت در سطح بالایی می باشد. استاندارد ایزو مدیریت کیفیت دارای تفکر سیستمی و گرایش فرآیندی می باشد. داشتن دید فرآیندگرا به سازمان باعث می شود که یک ارتباط خوب در بین واحدهای داخلی سازمان به وجود آید و محصول یا خدمات با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه گردد. تلاش استاندارد ایزو مدیریت کیفیت ایجاد نظم در سازمان می باشد، و سازمان ها وظیفه دارند شیوه و فعالیت هایی را در جهت بهبود کیفیت و افزایش رضایت مشتریان انجام دهند.

رویکرد استاندارد ایزو مدیریت کیفیت به چه میزان است؟

استاندارد ایزو 9001 با ارائه رویکرد فرآیندی سیستم مدیریت کیفیت سعی در برآورده کردن نیازها و و خواسته های مشتریان خود دارد. این استاندارد به منظور افزایش بهره وری و کارایی سازمان خود ضمن رعایت یک سری از ملزومات، موظف است کارهای به هم مرتبط مختلفی را تعریف و مدیریت کند. در واقع رویکرد فرآیند مجموعه ای از فرآیندها به منظور دستیابی به نتایج مطلوب می باشد. به کارگیری یک سیستم رویکرد فرآیندی در استاندارد مدیریت مستلزم رعایت موارد زیر است

  1. رسیدن به نتایج مطلوب و بهبود فرآیندها 
  2. به روز رسانی مداوم فرآیندها
  3. اجرای الزامات استاندارد
  4. تطبیق فرآیندها بر اساس نیازهای مشتری

کلیات استاندارد ایزو مدیریت کیفیت چیست؟

استفاده از سیستم مدیریت کیفیت در واقع یک تصمیم راهبردی برای سازمان ها می باشد که به آن ها کمک می کند تا عملکرد کلی خود را ارتقا داده و مبنایی برای برنامه های توسعه پایدار ارائه نماید. منابع برای اجرایی کردن سیستم مدیریت کیفیت مطابق با استاندارد های روز دنیا برای یک سازمان به شرح زیر می باشد:

  1. قابلیت عرضه مستمر محصولات و خدمات با برآورده سازی نیازهای مشتری
  2. دستیابی راحت به فرصت ها به منظور رضایتمندی مشتریان 
  3. مهارت و شایستگی انطباق داشتن با الزامات تعیین شده در سیستم مدیریت کیفیت.

موسسه کاوش و دریافت ایزو پیاده سازی مدیریت کیفیت

موسسه کاوش یک کنسرسیوم جهت ارزیابی و اعتبار سنجی شرکت ها می باشد و وظیفه بررسی و طبقه بندی بنگاه های اقتصادی و کسب و کارهای مختلف را دارد که هدف آن استاندارد سازی سازمانی این بنگاه ها می باشد. موسسه کاوش زیر نظر سازمان استاندارد کار می کند و می تواند بهترین گزینه برای اخذ استاندارد پیاده سازی مدیریت کیفیت باشد. البته سازمان ملی استاندارد هیچ ایزو ای صادر نمی کند بلکه فقط به شرکتها مجوز اعطای ایزو می دهد، مانند وزارت علوم که مستقیم مدرک دانشگاهی نمی دهد. در کنار این ها تیم مشاوران کاوش، با صبر و حوصله آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به مراجعین خود می باشد. کاوش برای شما بسته های خودآموز مربوط به استاندارد مورد نظر شما را با قیمت های بسیار مناسب نیز فراهم کرده است که می توانید با تهیه آن ها، از مزایای آن ها بهره مند شوید. همچنین کاوش مجوز فعالیت از سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد با هم دارد و در نتیجه با یک واسطه زیر مجموعه IAF می باشند.

ایزو پیاده سازی مدیریت کیفیت

کد:                                               ISO 10018 : 2020

قیمت:                                            ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان
 

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare