سرفصل های دوره دیجیتال مارکتینگ
6 مرداد 1401 1401-05-06 19:34سرفصل های دوره دیجیتال مارکتینگ
مبحث صفرم
مدیریت
- مدت: 5 ساعت
- پایبندی به اصول و ارزش های مدیران
- ارتباطات موثر کلامی و غیر کلامی
- رهبری و عملکرد (coaching)
- حل مسئله و راه حل یابی
- تحقیقات بازار
- برنامه ریزی مدل کسب و کار در دیجیتال مارکتینگ
- ارتباطات یکپارچه در دیجیتال مارکتینگ
مبحث اول
تئوری های بازاریابی
- مدت: ۳ ساعت
- تصویر کلی از دنیای بازاریابی
- پروسهی بازاریابی از نگاه کاتلر
- بخشبندی بازار (segmentation)، هدفگیری (targeting)، موقعیتیابی (positioning)
- ارتباط و انتقال ارزش بین مشتریان و سازمان
- مدیریت ارتباطات مشتری (CRM)
- مقدمهای از دیجیتال مارکتینگ
مبحث دوم
استراتژی و تاکتیک در دنیای بازاریابی دیجیتال
- مدت: ۳ ساعت
- جایگاه یابی دیجیتال مارکتینگ در فرآیند بازاریابی
- از استراتژیهای کسب و کار تا استراتژیهای عملیاتی
- مدلهای استراتژی دیجیتال مارکتینگ
- ترجمهی استراتژی به تاکتیک
- کانالهای دیجیتال مارکتینگ و استراتژی کانالها
- قیف (FUNNEL) در دیجیتال مارکتینگ
- مقدمهای از رویکرد داده محور در دیجیتال مارکتینگ
مبحث سوم
سنجه های کلیدی عملکرد در بازاریابی دیجیتال
- مدت: 4 ساعت
- مفاهیم سنجهها و KPI ها
- سنجههای کلیدی عملکرد در دنیای بازاریابی
- سنجههای کلیدی عملکرد در دنیای بازاریابی دیجیتال
- قیف (FUNNEL) دیجیتال مارکتینگ و سنجههای هر مرحله
مبحث چهارم
تئوریهای برند و برند سازی
- مدت: 6 ساعت
- هویت برند
- معماری برند
- ساخت برندها فراتر از تبلیغات
- مدلهای استراتژی برند
مبحث پنجم
طراحی تجربه کاربری
- مدت: 3 ساعت
- هویت برند
- معماری برند
- ساخت برندها فراتر از تبلیغات
- مدلهای استراتژی برند
مبحث ششم
طراحی صفحهی فرود (landing page) و CTA
- مدت: 6 ساعت
- استفاده از پرسونا در طراحی صفحات فرود
- لندینگ پیج چیست؟ کجاها کاربرد اختصاصی دارد؟
- انواع لندینگ پیج های مناسب برای کمپین تبلیغاتی
- انواع لندینگ پیج ها از لحاظ ظاهری
- دیجیتال مارکتر کجای فرایند طراحی لندینگ قرار دارد؟
- مراحل طراحی صفحه فرود
- انتخاب کپی رایت مناسب
- طراحی فرم ها
- پاپ آپ ها
- انتخاب عکس
- انتخاب ویدیو
- المان های تاثیرگذار مثل شمارشگر
- توضیح مختصر UI و UX
- مقدمه ای بر طراحی
- مراحل طراحی گرافیکی صفحه فرود
- وایرفریم چیست؟ و کاربرد آن؟ ابزارهای مناسب؟
مبحث هفتم
وردپرس
- مدت: 28 ساعت
- آشنایی با مبانی وبسایت
- آموزش و نکات خرید دامنه
- آموزش و نکات خرید هاست
- آموزش CPanel
- آموزش نصب وردپرس
- آموزش نصب قالب و افزونه
- آموزش پنل مدیریتی وردپرس
- آموزش ساخت و ویرایش صفحه/ نوشته و …
- آموزش Elementor: طراحی و ویرایش صفحات
- آموزش افزونههای ضروری وردپرس
- آموزش ساخت فرم
- اضافه کردن کد Tag Manager و Analytics
- آموزش بهینهسازی عملکرد سایت
مبحث هشتم
بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)
- مدت: 21 ساعت
- سئو چیست و چرا مهم است؟
- مهمترین فاکتورهای رتبهبندی در گوگل
- Keyword چیست
- آموزش Keyword Research
- چطور Search Intent را تشخیص دهیم؟
- چطور سختی کلمات را تشخیص دهیم؟
- On-Page SEO چیست؟
- چگونه یک صفحه را برای عبارت کلیدی مد نظر بهینه کنیم؟
- Link Building چیست و چرا مهم است؟
- Backlink چیست و چگونه بسازیم؟
- چه چیزی یک بکلینک را با کیفیت میکند؟
- Technical SEO چیست؟
- بهترین راهکارهای بهبود Technical SEO
- چکلیست جمعبندی بهینهسازی سایت
مبحث نهم
بازاریابی محتوایی
- مدت: 21 ساعت
- استراتژی محتوا
- برنامهریزی محتوا
- تقویم محتوایی
- ارزیابی محتوایی
- تولید محتوا و ابزارهای ارزیابی
- کپی رایتینگ و میکروکپی
- محتوا و شبکههای اجتماعی
- داستانسرایی و نوشتن محتوا
- ورکشاپ محتوای SEO و بلاگنویسی
مبحث دهم
بازاریابی شبکههای اجتماعی
- مدت: 9 ساعت
- اینستاگرام
- تلگرام
- لینکدین
- توییتر
- تبلیغات در اینستاگرام
مبحث یازدهم
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- مدت: 7 ساعت
- اینستاگرام
- تلگرام
- لینکدین
- توییتر
- تبلیغات در اینستاگرام
مبحث دوازدهم
رسانههای پولی (Paid Media)
- مدت: 9 ساعت
پنل یکتانت (تبلیغات کلیکی، همسان و بنری، پوش نوتیفیکیشن)
گوگل ادز
تبلیغات رفتار محور و هدفمند
بررسی کیسهایی از کمپینهای تبلیغاتی ایرانی
مبحث سیزدهم
تدوین برنامهی اجرایی بازاریابی دیجیتال
- مدت: 10 ساعت
- ویژگی های یک برنامه ی بازاریابی دیجیتال خوب
- نحوه ایجاد برنامه ی بازاریابی دیجیتال
- اجرای یک برنامه ی بازاریابی دیجیتال
- زمان بندی،بودجه بندی و سیستم کنترل
مبحث چهاردهم
طراحی و پیادهسازی کمپینهای دیجیتال
- مدت: 10 ساعت
- طراحی کمپین و تخصیص بودجه
- کمپینهای افزایش آگاهی
- کمپینهای عملکردی
- کمپینهای نگهداشت مشتری
- نظارت و بهینهسازی
مبحث پانزدهم
بازیسازی (Gamification)
- مدت: 8 ساعت
- مفاهیم اولیه بازی سازی
- رانههای اصلی در بازی سازی
- کیسهای موفق بازی سازی ایرانی و خارجی
مبحث شانزدهم
بازاریابی بازگشتی و اتوماسیون بازاریابی
- مدت: 6 ساعت
- قیف بازاریابی بازگشتی
- اندازهگیری وفاداری مشتری
- بازاریابی پیامکی
- بازاریابی مجدد
- ایمیل مارکتینگ (پنل نجوا)
- پوش وب و اپلیکیشن
- باشگاه مشتریان
- ورکشاپ ابزارهای اتوماسیون و بازاریابی بازگشتی
مبحث هفدهم
کسب و کار
- مدت: 6 ساعت
- بوم مدل کسب و کار
- نمونه ی عملی بوم مدل کسب و کار BMC
- نمونه عملی بوم مدل کسب و کار آلفابت (google)
- بوم مدل کسب و کار coursera
- طراحی بوم مدل کسب و کار ویژه ی کاربران دیجیتال مارکت
- مشتریان ( ارزش پیشنهادی، ارتباط با مشتری، کانال ها ارتباطی،شناخت مشتری)
- بوم مدلسازی مالی(جریان درامدی، منابع کلیدی، ساختار هزینه ها، شرکا)
- طراحی استراتژی اسمارت (smart)