شرکتهای سرمايهگذاری اصولا به قصد مديريت مالک سهام شرکت های تابعه خود نمی شوند و ديدگاه بلندمدت در خريد سهام ندارند. به محض آنکه سود مورد نظر خود را محقق يافته ببينند، سهام يک شرکت را می فروشند و سهام شرکتهای ديگر را می خرند يا در صورتي که در چشمانداز کوتاهمدت، کاهش ارزش سهامی را مشاهده کنند، آن سهم را خواهند فروخت. اين نوع شرکتهای سرمايهگذاری، در پی به دست آوردن سود از نوسانات قيمت سهام در بازار هستند و قاعدتا بايد فقط در سهام پذيرفته شده در بورس سرمايهگذاری کنند.در حال حاضر، اکثر شرکتهای سرمايهگذاری در ايران همزمان هر سه فعاليت شرکت مادر، شرکت مديريت سرمايهگذاری و شرکت سرمايهگذاری را دارند. شيوه مديريت شرکت مادر و نوع برخورد آن با شرکتهای تابعه با شرکت مديريت سرمايهگذاری و شرکت سرمايهگذاری متفاوت است. در نتيجه گردآوری مجموعه ناهمگونی از فعاليتها موجب ميشود که انرژی مديريت شرکتها مصروف مسائلی شود که همجنس نيستند و در نتيجه تمرکز و تخصص حرفهای هم در يک بخش به سختی ايجاد ميشود.